Cum este privita asigurarea locuintei

Cum este privita asigurarea locuintei

Ce au raspuns romanii cu privire la asigurarile obligatorii?

In luna mai 2010 GFK Romania a realizat un studiu privind parerea romanilor despre asigurarea locuintei in general si cea obligatorie in particular. Rezultatul sondajului arata ca 40% din cei intervievati aproba introducerea asigurarii obligatorie a locuintelor, iar aprox. 27% considera utila o astfel de asigurare.

35% dintre intervievati au declarat ca ar fi dispusi sa plateasca in plus pentru asigurarea unor riscuri suplimentare. In asigurarea obligatorie sunt incluse doar 3: cutremur, inundatii si alunecari de teren.

Care ar fi explicatia pentru numarul scazut de polite?

Teoretic lucrurile merg intr-o directie buna, romanii fiind receptivi la ambele produse de asigurare a locuintei: obligatorie si facultativa. Din pacate nu se „inghesuie” la ghiseele companiilor de asigurari, numarul politelor incheiate fiind foarte mic comparativ cu procentele de acceptare a obligativitatii.

Acest comportament este unul specific romanesc si se compune din doua aspecte. Primul aspect este „da dom’le, e bine asa” pentru ca le e jena de operator. Jena provine din valoarea mica a politei obligatorii – 20 de euro pe an. Al doilea aspect – „las’ pe maine„, poate cel mai specific romanilor, este cauzat de amanarile succesive in aplicarea sanctiunilor.

Despre campaniile de informare a consumatorilor

Potrivit GFK o mare parte a persoanelor intervievate nu se considera suficient de bine informate despre asigurarea locuintelor. Totodata ei recomanda companiilor de asigurare, guvernului, etc. sa faca mai multe in aceasta privinta. Daca ne uitam peste statisticile privind consumul de media observam ca cea mai mare vanzare o au tabloidele, ratingul cel mai mare il fac emisiunile cu subiecte fierbinti, mondene. Si peste toate troneaza celebrele stiri de la ora 5, urmarite atent pentru a descoperi cine pe cine a mai omorat si cu ce. Acelasi lucru vor spune probabil si participantii la un studiu privind asigurarea RCA, desi sunt oameni care incheie de zeci de ani acest tip de polita.

Da, se pot face mai multe campanii de informare, dar de fapt vor fi campanii publicitare. Si asta pentru ca sunt sustinute de companii si brokeri de asigurare care nu vor avea scopul principal de informare, ci de vanzare a politelor. Informatiile prezentate vor fi selecatate si modelate pentru a servi scopului principal al campaniei: vamzarea de polite.